woensdag 25 maart 2020

Dansvideo

Omdat we zo veel van dansen houden...

Omdat we altijd positief moeten blijven...

Omdat we duimen hopen, bidden, geloven dat we zo snel mogelijk weer naar school gaan mogen gaan...

Omdat we die dag een hele goede reden gaan hebben om samen te feesten...

hier de link naar een dans video van kinderen voor kinderen, het liedje "Feest!"


Veel oefenplezier, zet je beste beentjes maar voor!

https://www.youtube.com/watch?v=gfA3UvVqiCk

Afbeeldingsresultaat voor kinderen voor kinderen feest

Songtekst
Iedereen is geld aan 't verdienen.
Werken, werken altijd maar werken.
Grote huizen en grote auto's,
Dat wil iedereen.
Maar waar is de vrolijkheid,
Niemand heeft meer tijd.
Ik wil.
(Koor:) Ik wil.
Het.
(Koor:) Ik wil het.
Anders.
(Koor:) Ik wil 't anders.
Hé joh kom op, doe mee.
Feest voor iedereen.
Doe mij maar feest voor iedereen.
Ja lekker feest voor iedereen.
Gewoon dus feest!
Feest voor iedereen.
Doe ons maar feest voor iedereen.
Ja lekker feest voor iedereen.
Gewoon dus feest!
Iedereen gewoon lekker dansen,
Met familie, buren en vrienden.
Wereldwijd dus overal vrede,
Dat wil iedereen.
Wij doen allemaal ons best,
Dus nu nog de rest.
Ik wil.
(Koor:) Ik wil.
Het.
(Koor:) Ik wil het.
Anders.
(Koor:) Ik wil 't anders.
Hé joh kom op, doe mee.
Feest voor iedereen.
Doe mij maar feest voor iedereen.
Ja lekker feest voor iedereen.
Gewoon dus feest!
Feest voor iedereen.
Doe ons maar feest voor iedereen.
Ja lekker feest voor iedereen.
Gewoon dus feest!
Ja we doen leuke dingen,
Gaan lekker swingen.
Laat de deur maar open.
Jij weet ook,
Dat 't nu anders moet.
Kom op,
Luister niet meer naar hen die geloven,
In meer en meer.
Dus kom maar bij ons,
Wees welkom en doe mee.
We gaan de wereld versieren.
Refrein
In Europa.
In Afrika.
In Azië, Australië, Amerika.
In Europa.
In Afrika.
In Azië, Australië, Amerika.

Trouwens... bewegen is super gezond, kruip niet de hele dag achter je schermpjes... ook al mag je niet naar buiten, kom regelmatig die luie zetel uit!

Online vind je een heleboel gratis danslessen. vb
https://www.youtube.com/watch?v=pl6eW7C0Ydk

Nog enkele beweeg-tips

-          Een toertje gaan fietsen met mama/papa/broer/zus, hou een veilige afstand van 2 meter van andere mensen die niet tot je gezin behoren

-          Springtouwen: oefenen en spelen… Je kan ook je mama/papa eens uitdagen: om ter langst 😉

-          Maak een eigen parcours (binnen of buiten- ev. voor broer/ zus) met allerlei materiaal (stoelen, stokken, …): hoe snel kan je het parcours afleggen?

-          Maak een eigen dans

-          Een toertje gaan lopen of een (lange) wandeling maken met het gezin

-          Om ter langst hoelahoepen
-      
-          Speel twister
-       
-          Maak een eigen turnshow
-          
-          Skaten, steppen

-          Maak een eigen hinkelpad
-          
-          Bedenk enkele sportproeven voor broer/zus/mama/papa en ga samen aan de slag: ringen werpen, een halve min. planken, een bal werpen of trappen in een doel, 10x sprinten van punt a naar b, springen over een stok, …


Veel plezier met deze ideetjes, tot gauw,
je juf



Geen opmerkingen:

Een reactie posten